top of page
Search
  • Joan of Art

Let's talk about books, baby...

“I have always imagined that Paradise will be a kind of library.” ― Jorge Luis Borges

Ako bih ikad trebala opisati kako zamišljam raj, mislim da bih ga opisala baš ovako - kao biblioteku !



Vikend rituali


Moji vikend rituali uključuju knjige i kafu. Na taj način punim svoju energiju. Bez obzira da li ću izdvojiti vrijeme da se vidim sa prijateljima i popijem kafu u njihovom društvu, onih pola sata kad sam sama sa šoljicom kafe i knjigom po mom izboru mi dođe kao terapija.


Od kad znam za sebe knjige su me magično privlačile. Moji roditelji su zaista bili posvećeni tome da sestra i ja zavolimo čitanje, pa smo obe naučile već sa pet godina da čitamo i pišemo. Prva knjiga koju sam samostalno pročitala je bila Ružno pače, i tad je počela magija.

Kako je sestra od mene starija pet godina, sve što je čitala ona, čitala sam i ja, pa sam tako svoje raspuste provodila nad knjigama od nekoliko stotina stranica već u osmoj, devetoj godini. Postojao je taj veliki svijet pun novih informacija, avantura koje su me čekale da ih otkrijem i ljubav prema knjigama se iz dana u dan umnožavala. Od trenutka kad sam bila dovoljno velika da me roditelji samu puste da odlazim u gradsku biblioteku i sama sebi biram knjige, ta zgrada je postala moje omiljeno mjesto, a uz nju se javila i misao da je jedan život kratak za sve knjige koje bih voljela pročitati. Vjerovatno sam zato postala profesorica književnosti, misleći kako ću doskočiti tom problemu...


Šalu na stranu, ljubav prema knjigama je odredila i moju profesiju. I, mada ova profesija nikad nije lošije kotirala, ostavljajući iza sebe velik broj nezaposlenih profesora, mislim da bih je opet odabrala.


Nakon trideset godina čitalačkog staža ova ljubav i dalje traje, i sedmično bar jednu knjigu pročitam. Neke od njih su nove, a neke su knjige koje sam već čitala ali osjećam potrebu da ih opet čitam.


Inače, kad ste profesor književnosti ljudi od vas očekuju da čitate isključivo klasike, da ste stalno ozbiljni i da sa prezirom gledate na police u knjižarama koje su ispunjene laganim štivom koje preko noći postaju popularne. Poznajem takve profesore, a i one van profesorske struke koji misle da se ljubav prema knjigama definiše samo kroz čitanje velikih književnih imena i djela. Ni ne slute koliko su divnih knjiga tako propustili. Volim ja i klasike, i rado im se vraćam, pa su tako na listi mojih omiljenih knjiga Antigona, Hamlet, Ana Karenjina, Seobe, Derviš i smrt, kao i mnoge druge...


Međutim, meni su knjige uvijek bile privlačne jer su mi bile savršen izvor informacija, uzimajući u obzir da sam rasla u vrijeme kad internet i google nisu bili alfa i omega svijeta informacija. I dan danas, ako me nešto zanima, ja ću na internetu potražiti u kojim knjigama mogu naći potrebne informacije, a onda obići knjižare da nađem knjige i čitam.


Zadnjih mjeseci me jako privlače biografije, putopisi i knjige o kreativnosti i kreativnom procesu.

Knjiga koju trenutno čitam je autobiografija Diane von Furstenberg The woman I wanted to be . Malo je reći da sam oduševljena, pogotovo jer ova žena je modna legenda koja je iz ničega stvorila modnu imperiju. Planiram poseban blog post posvetiti samo njoj, jer mislim da je veoma inspirativna osoba. Na stoliću kraj kreveta još su Velika čarolija iza koje stoji Elizabet Gilbert, žena koja je napisala popularnu knjigu Jedi, moli, voli. Zatim je tu još i Pariska škola šarma, autorice Džejmi Ket Kolan.


Knjige koje su trenutno na wish listi i čekaju da ih kupim su :


1. Moć kreativnosti, Džona Lerer

2. Sve tajne kreativnosti, Velimir Srića

3. Milena Dravić - Više od umetnosti , Tatjana Nježić

4. Putovanje kroz Portugaliju, Saramago



Šta vi volite čitati ? Koji žanrovi su vam najdraži i šta bi preporučili da pročitam ?

Slobodno pišite, čekam vaše odgovore i preporuke :)


Jovana






103 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page